Renowacja białego lakieru perłowego

Renowacja białych lakierów perłowych

Biały lakier samochodowy to zdecydowanie najpopularniejszy kolor lakieru w Europie. Niestety, lakiery białe, szczególnie te perłowe, są równie piękne co trudne w renowacji. Nawet najmniejszy błąd w pracach lakierniczych, może doprowadzić do widocznego wypaczenia lakieru na perłowej powłoce.

Dziś dowiemy się jak prawidłowo zabrać się do renowacji białych lakierów perłowych, takich jak Mineral White BMW czy Mystic White Mercedesa.

 

Dlaczego biel wymaga szczególnej uwagi?

 

Biały lakier samochodowy to coś więcej niż barwa. To symbol statusu, kojarzący się często z wyższym uposażeniem właściciela i przywiązaniem do luksusu. Dlaczego? Biel zarówno w przypadku ubrań jak i lakieru samochodowego jest trudna do utrzymania. Nawet najmniejsze zabrudzenie burzy „zen” bieli. Nie dziwne jest więc, że utrzymanie bieli w stanie nienagannym jest kosztowne.

Koszt wytworzenia idealnej bieli perłowej nie należy również do najtańszych. Biały lakier perłowy powstaje w procesie nakładania dwóch warstw lakieru bazowego, nadających intensywny połysk zmieniający się w zależności od kąta padania światła.

Nawet częściowa naprawa takiego lakieru, to mozolne nakładanie wielu warstw farby, koszt materiału i zdolności lakiernika. Jak więc prawidłowo przeprowadzić renowację białej perły?

 

Przygotowanie blaszek do natrysku próbnego

 

Przed nałożeniem czegokolwiek na elementy samochodu, użyj standardowych blaszek kontrolnych. Przygotuj trzy blaszki do próbnej aplikacji lakieru i do dzieła. Pierwszą blaszkę pokrywamy jedną warstwą lakieru, kolejną dwiema, ostatnią trzema i sprawdzamy efekt. Próbka najbardziej odpowiadająca efektem oryginalnego lakieru jest następnie wybrana do powielenia i oznaczana w celu identyfikacji.

 

Aplikacja lakieru

 

Nakładanie lakieru na uszkodzone elementy powinno być równoczesne. Oznacza to, że bazę nakładamy aż do uzyskania prawidłowego krycia. Następnie cieniujemy tak aby spasować kolor z sąsiednim elementem i dokładnie oczyszczać z pyłów. Wszystko to jednocześnie, etapami na każdym elemencie trójwarstwowym.

Liczba warstw lakieru jest na tyle istotna, że aplikację zaczynamy od krawędzi naprawianego elementu, a dopiero później kierujemy się ku środkowi. Całość procesu wykonujemy z niezwykłą uwagą i dbałością o równomierne rozprowadzenie lakieru.

 

Czym dokonać naprawy?

 

Do przeprowadzenia profesjonalnej renowacji białych lakierów perłowych nie wystarczą same umiejętności lakiernika. Niezbędna będzie mieszanka lakieru przygotowana przez fachowców, kolorystów lub lokalną mieszalnię posiadającą w ofercie specjalne mieszanki.

Sprawdź ofertę Kuba Lakiery, największego dystrybutora lakierów samochodowych w Polsce Wschodniej. Posiadamy zarówno gotowe mieszanki lakierów jak i dedykowane rozwiązania dla bardziej wymagających klientów top endowych.

Podziel się tym wpisem!